REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
4 czerwca 2020

 

Urząd Gminy

ul. Struga 2, 29-145 Secemin

tel. 34/3995736

tel. 34/3995730

REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów  realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U.2019r. poz. 700  z późn. zm.),

• Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych (Dz.U.2019r. poz. 2467).

Forma załatwienia sprawy:

• w urzędzie: wniosek złożony w naszym urzędzie realizowany jest niezwłocznie  w obecności wnioskodawcy,

• przez Internet: dane do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych przekazuje, aktualizuje lub usuwa samodzielnie osoba fizyczna przy użyciu usługi online udostępnionej przez Ministra Cyfryzacji. Złożona informacja musi być podpisana podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

• Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk

Wymagane dokumenty:

Wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie  danych  kontaktowych w  rejestrze  danych kontaktowych jest dobrowolny.

Wniosek składa osoba pełnoletnia, posiadająca numer PESEL.

Wniosek  o  przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych można złożyć:

1.w urzędzie.

Do wniosku do RDK należy przygotować:

• dowód osobisty lub paszport,

• telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie –jeśli  potwierdzasz dane w RDK przy urzędniku. Dostaniesz na nie SMS-a lub e-maila z kodami do potwierdzenia twoich danych.

2. przez Internet:

Składając wniosek do RDK należy przygotować:

• login z hasłem do profilu zaufanego albo e-dowód,

• telefon komórkowy lub dostęp do skrzynki e-mail.

Opłaty:

Usługa jest bezpłatna

Termin załatwienia sprawy:

• w urzędzie:

- o wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych –będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika,

- po  sunięciu  anych –zostaną  one  usunięte  natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostanie się żadnego kodu potwierdzającego).

• przez Internet:

- po wpisaniu lub zmianie danych kontaktowych –będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem,

- po usunięciu danych –zostaną one usunięte natychmiast. Nie trzeba ich potwierdzać (nie dostanie się żadnego kodu potwierdzającego)

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

 Referat Spraw Obywatelskich

 I piętro, pokój nr 8, 9.

 Tel. 34 3995736

Dodatkowe informacje:

W danych kontaktowych należy podać: numer telefonu lub adres e-mail lub obydwie dane. Podany
w RDK numer telefonu lub adres e-mail może być przypisany tylko  do  jednej osoby. W każdej chwili można zmienić, aktualizować lub usunąć dane z RDK. Jeżeli twoje dane kontaktowe nie zostały potwierdzone    w urzędzie lub przez Internet -można to zrobić później (jest na to 24 godziny od otrzymania kodu potwierdzającego).

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowy
w Rejestrze danych kontaktowych

TOŻSAMOŚĆ

ADMINISTRATORA

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę
w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, odpowiadający za funkcjonowanie rejestru danych kontaktowych (RDK)

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem można skontaktować się:

·         pocztą elektroniczną pod adresem mc@mc.gov.pl,

·         za pomocą formularza kontaktowego dostępnego online,

·        listownie – kierując korespondencję na adres siedziby administratora.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem email iod@mc.gov.pl, lub listownie kierując korespondencję na adres siedziby administratora.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w zakresie działania Ministra Cyfryzacji.

CELE PRZETWARZANIA               I PODSTAWA PRAWNA

Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu ułatwienia niżej wymienionym podmiotom kontaktu w związku z usługami i zadaniami publicznymi realizowanymi na Pani/Pana rzecz. Do podmiotów uprawnionych do wykorzystywania Pani/Pana danych należą:

·  organy administracji rządowej, organy kontroli państwowej i ochrony prawa, sądy, jednostki organizacyjne prokuratury, jednostki samorządu terytorialnego;

·    jednostki budżetowe i samorządy zakłady budżetowe;

·   samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej oraz spółki wykonujące działalność leczniczą w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej;

·     Zakłady Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;

·    Narodowy Fundusz Zdrowia;

·  państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu realizacji zadań publicznych;

·  uczelnie;

·  podmioty, o których mowa w art. 19c ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, jeżeli zawarły porozumienie z ministrem właściwym do spraw informatyzacji; 

·   organy wyborcze; 

·  Polski Czerwony Krzyż − w zakresie danych osób poszukiwanych lub poszukujących − kontaktu z osobami fizycznymi w związku z usługami realizowanymi na rzecz tych osób.

Podstawą prawną przetwarzania danych jest dobrowolnie wyrażona zgoda, o której mowa w art. 20k ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, osoby, której dane dotyczą

ODBIORCY DANYCH

 

Odbiorcą Pani/Pana danych przetwarzanych w RDK jest Centralny Ośrodek Informatyki z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, 02-305 Warszawa świadczący usługi technicznego utrzymania RDK i jego rozwoju  w imieniu Ministra Cyfryzacji oraz udzielający pomocy użytkownikom w zakresie niezbędnym dla realizacji tych zadań.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu: wycofania zgody na przetwarzanie danych w rejestrze danych kontaktowych; samodzielnego ich usunięcia przez Panią/Pana, przy użyciu usługi online udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji;  usunięcia ich za pośrednictwem organu lub podmiotu, o którym mowa  w art. 2 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne posiadającego dostęp do rejestru danych kontaktowych, na wniosek złożony osobiście przez Panią/Pana w siedzibie tego organu lub podmiotu; przekazania przez rejestr PESEL do rejestru danych kontaktowych informacji o zgonie osoby fizycznej, której dane dotyczą.

 

W przypadku zmiany numeru PESEL, imienia lub nazwiska dotychczasowe Pani/Pana dane, usuwane są automatycznie z rejestru danych kontaktowych po upływie 4 miesięcy od daty zmiany tych danych w rejestrze PESEL

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

·          wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;

·         wglądu do dotyczących Pani/Pana danych, zgromadzonych w rejestrze danych kontaktowych, po uprzednim uwierzytelnieniu, w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;

·         aktualizowania danych w zakresie  adresu poczty elektronicznej lub numeru telefonu komórkowego: samodzielnie przy użyciu usługi online udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji lub za pośrednictwem organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne posiadającego dostęp do rejestru danych kontaktowych, na wniosek złożony osobiście w siedzibie tego organu lub podmiotu przez osobę, której dane dotyczą;

·         usuwania danych: samodzielnie przy użyciu usługi online udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji lub za pośrednictwem organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, posiadającego dostęp do rejestru danych kontaktowych, na wniosek złożony osobiście w

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do właściwego wg miejsca zamieszkania organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Szczegółowe informacje kontaktowe do UODO są dostępne pod tym linkiem.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

 

Podanie przez Panią/Pana danych jest dobrowolne ale  niezbędne do dokonania wpisu w RDK/ przystąpienia do RDK i ułatwienia uprawnionym organom kontaktu z Panią/Panem w celu szybszego załatwienia spraw Pani/Pana dotyczących

 

Pliki do pobrania