Nadanie numeru porządkowego budynków.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
13 grudnia 2016

Podstawa Prawna

- Art. 47a i art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne,

- Ustawa z dnia 29 sierpnia 2003r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych,

- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagany wniosek

Formularz wniosku dostępny jest:

- w wersji papierowej w Referacie Inwestycji i Gospodarki Komunalnej – pokój nr 5a (parter)

- w formie elektronicznej – wzór wniosku do pobrania na dole strony.

 

III. Załączniki do wniosku

- Aktualne dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (np.: odpis/wyciąg z księgi wieczystej, akt własności ziemi, akt notarialny, postanowienia Sądu).

- Mapa z naniesionym budynkiem, (w przypadku nadania numeru nowemu budynkowi).

- Decyzja o pozwoleniu na budowę.

- Plan zagospodarowania działki.

V. Opłaty

1. Opłata skarbowa:

od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego budynku nie pobiera się opłaty skarbowej,

od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł,

od żądania poświadczonej kopii wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu.

2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

IV. Dokumenty do wglądu
Brak

VI. Termin załatwienia sprawy

Wydanie zawiadomienia następuje w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku.

VII. Miejsce załatwienia sprawy
Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

Referat Inwestycji i Gosodarki Komunalnej

pokój 5a, tel.34/399 57 41

VIII. Godziny pracy

Pn.- Pt. 730 – 1530

IX. Tryb odwoławczy

Brak

X. Uwagi

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

Numer porządkowy budynku ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.

właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty, które tymi nieruchomościami władają mają obowiązek, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru, umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi oznaczonej nieruchomości, tabliczkę numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.

stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – kodeksu wykroczeń (jt. Dz. U. z 2010 r. Nr 46, poz. 275 ze zm.), jeśli osoba będąca właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości nie dopełnia obowiązku umieszczania w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości, podlega karze grzywny albo karze nagany.