Rozgraniczenie nieruchomości.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
13 grudnia 2016

Podstawa Prawna

- Art.29, art. 30 - ustawy z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne,

- Art.123, art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,

- Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 roku w sprawie rozgraniczania nieruchomości,

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wymagany wniosek

Formularz wniosku dostępny jest:

- w wersji papierowej w Referacie Inwestycji i Gospodarki Komunalnej – pokój nr 5a (parter)

- w formie elektronicznej – wzór wniosku do pobrania na dole strony.

III. Załączniki do wniosku

- Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości( AWZ, AN, wypis KW, postanowienie sadu o nabyciu spadku);

- Pisemna zgoda geodety uprawnionego podejmującego się wykonania rozgraniczenia;

- Mapa ewidencyjna z oznaczeniem odcinków granic podlegających rozgraniczeniu;

- Do wydania decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości - operat pomiarowy przyjęty do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej wraz z częścią dla Urzędu Gminy;

- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

IV. Dokumenty do wglądu
Brak

V. Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji zatwierdzającej rozgraniczenie wynosi 10,00 zł.

Stronę obciążają koszty postępowania, które wynikły z jej winy, lub zostały poniesione w interesie lub na żądanie strony, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organu prowadzącego postępowanie.

VI. Termin załatwienia sprawy

Według terminów określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego.

VIII. Godziny pracy

 

Pn.- Pt. 730 – 1530

VII. Miejsce załatwienia sprawy
Adres: Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin

pokój 5a, tel.34/355 60 17 wew.33

Pracownik: Aneta Bladziak

IX. Tryb odwoławczy

Na postanowienie o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego nie służy zażalenie.

Wójt w wyniku postępowania może wydać trzy rodzaje decyzji:

 

orzekająca o rozgraniczeniu - w tym przypadku strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej decyzji w tej sprawie, przekazania sprawy sądowi;

 

umarzająca postępowanie w związku z zawarciem ugody przed upoważnionym Geodetą– stronie przysługuje prawo złożenia odwołania za pośrednictwem Wójta do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach;

 

3. o umarzeniu postępowania i przekazaniu sprawy z urzędu do rozpatrzenia sądowi – stronie przysługuje prawo złożenia odwołania za pośrednictwem Wójta do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach.

X. Uwagi

Wnioski wraz załącznikami składa się w sekretariacie Urzędu Gminy Secemin pok. Nr 13 II piętro.

Czynności ustalenia przebiegu granicy może dokonać geodeta upoważniony przez Wójta Gminy Secemin.

Warunkiem upoważnienia przez Wójta Gminy Secemin jest posiadanie przez geodetę uprawnień zawodowych z zakresu 2, określonych w art. 43 pkt. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Pliki do pobrania