Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania
Karta usługi Urząd Gminy Secemin ul. Struga 2, 29-145 Secemin tel. 34/3995736 |
WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O PRAWIE DO GŁOSOWANIA |
Podstawa prawna: · Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 754z późniejszymi zmianami), · Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (tekst jednolity Dz. U z 2017 roku, poz. 1316 z późniejszymi zmianami), · Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014 roku w sprawie spisu wyborców (Dz. U z 2015 roku, poz. 5) |
Forma załatwienia sprawy: · Wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania |
Wymagane dokumenty: · wniosek wyborcy o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania |
Dokumenty do wglądu: · dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość. |
Opłaty · Wysokość opłat: brak |
Termin załatwienia sprawy Niezwłocznie |
Miejsce załatwienia sprawy Urząd Gminy Secemin, ul. Struga 2, 29-145 Secemin Referat Spraw Obywatelskich pokój nr 8, tel.34/355 60 17 wew.36 Pn.- Pt. 7:30 – 15:30 |
Tryb odwoławczy Brak |
Sposób odbierania dokumentów Osobiście lub przez upoważnioną osobę w Referacie Spraw Obywatelskich, pokój nr 8. |
Dodatkowe informacje · Wyborca zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej, przed sporządzeniem spisu wyborców – na podstawie rejestru wyborców, a po sporządzeniu spisu wyborców – na podstawie spisu wyborców, zaświadczenie o prawie głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów. · Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się najpóźniej w 2 dniu przed dniem wyborów. Zaświadczenia o prawie do głosowania wydaje się do chwili przekazania spisu wyborców przewodniczącemu właściwej obwodowej komisji wyborczej. · Zaświadczenie odbiera się za pokwitowaniem osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę, · W przypadku upoważnienia innej osoby do odbioru zaświadczenia wyborca sporządza wniosek o wydanie zaświadczenia i upoważnienie, w którym wskazuje swoje imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL, a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia, · W wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wyborca zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na swoje żądanie dwa zaświadczenia o prawie do głosowania: jedno z oznaczeniem prawa do głosowania w dniu pierwszego głosowania oraz drugie z oznaczeniem prawa do głosowania w dniu ponownego głosowania. · Wyborca, który otrzymał zaświadczenie o prawie do głosowania zostanie skreślony ze spisu wyborców w miejscu stałego zamieszkania. · W przypadku utraty zaświadczenia, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcia udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania. · Na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania wyborca, który w dniu wyborów będzie przebywał poza miejscem swojego zamieszkania może głosować w dowolnie wybranym przez siebie lokalu wyborczym w kraju, za granicą i na polskim statku morskim. · Prawo głosowania na podstawie zaświadczenia nie przysługuje w wyborach do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego. · W wyborach uzupełniających do Senatu prawo głosowania na podstawie zaświadczenia ma zastosowanie tylko do wyborców stale zamieszkałych na obszarze okręgu wyborczego, w którym przeprowadza się wybory uzupełniające. |
Pliki do pobrania
wniosek o wydanie zaswiadczenia.docx (15.31 KB)
UPOWAZNIENIE DO ODBIORU ZASWIADCZENIA.docx (12.84 KB)